Melayu Malaysia Forum

.: Komuniti Melayu Malaysia Yang Lain Daripada Yang Lain :.
 
HomeHome  GalleryGallery  RegisterRegister  Log in  
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» Hiv Hearbal Drug Therapy Canada
Thu Aug 04, 2011 7:59 am by Guest

» buy guaranteed facebook fans dp
Wed Aug 03, 2011 3:09 am by Guest

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001 came as a surprise to the public
Tue Aug 02, 2011 8:09 am by Guest

» Medicines From Rainforest Plants
Mon Aug 01, 2011 3:40 am by Guest

» Memorial Family Medicine Bryan Tx
Thu Jul 28, 2011 10:53 pm by Guest

» Rahsia Awet Muda Para Wanita
Mon May 16, 2011 11:07 pm by ASBN

» TuneTalk Sumber Menjana Pendapatan Bulanan
Mon May 16, 2011 11:01 pm by ASBN

» email 2 money
Tue Nov 16, 2010 10:58 pm by coolerzzz

» email 2 money
Tue Nov 16, 2010 10:58 pm by coolerzzz

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 16 on Mon Oct 05, 2009 9:14 pm
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Statistics
We have 57 registered users
The newest registered user is warrcleme

Our users have posted a total of 532 messages in 122 subjects
Poll
Advert
Adv

Share | 
 

 Bapa Pengemis, 3 Anak kat Universiti !!! IktibarrrrDikirim: 26 Apr 2008, 7:46 am

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
4R7UN4
Moderateur
Moderateur


Male
Number of posts : 31
Location : Kuala Lumpur, Malaysia
Registration date : 2008-07-19

PostSubject: Bapa Pengemis, 3 Anak kat Universiti !!! IktibarrrrDikirim: 26 Apr 2008, 7:46 am   Sat Jul 19, 2008 1:46 pm

Membaca artikel mengenai pengemis sebelum ini, teringat saya satu kisah.
Walaupun berpendapatan tetap, kita sering mengeluh, harga
minyak dan barangan semakin naik, hal anak-anak nak bersekolah lagi. Tapi
tahukah anda, ada seseorang yang menjadi pengemis tetapi mampu
membesarkan anak-anaknya, sehingga anak-anak tersebut berjaya berada dekat
universiti? Ketika itu, saya masih menuntut di sebuah kolej di
Sunway.

Saya sedang berjalan keluar daripada kolej saya ketika saya melihat seorang
pengemis tua, dalam lingkungan umur 50-an, sedang duduk
meminta sedekah. Selalunya, saya hanya memberi wang kepada mereka dan terus
berlalu. Entah kenapa, mungkin mood saya tengah baik dan saya pun tiada
rushing nak ke mana-mana. Saya lalu berbual2 dengan hamba Allah tersebut.

Saya :Sudah lama mengemis, pakcik?

Pengemis : Ya...lebih kurang sudah 18 tahun , nak.

Saya : Wah, sudah lama juga ya pakcik..sehari biasanya dapat berapa pakcik?

Pengemis : Paling sedikit RM50.00 nak

Saya : Banyak juga ya pakcik??

Pengemis : Bolehlah nak, untuk keluarga...

Saya : Ohhhh.....keluarga pakcik ada di mana?

Pengemis : Isteri pakcik meninggal lama dah. Anak pakcik pulak semuanya ada
3 orang, tiga-tiga lelaki. Yang pertama dekat di
Universiti Putra Malaysia di Serdang tu. Yang kedua dekat Universiti Malaya
, dan yang ketiga dekat Universiti kebangsaan Malaysia di Bangi
nuun.

Saya :Wahh..hebat- hebat keluarga pakcik ni...boleh tahan juga yerrr..

Pengemis: (Sambil tersenyum Biasalah nak. Anak pun pandai apa, sekolah
kat sini?

Saya: (Membalas senyuman..^_ ^..) Pakcik ni..So anak pakcik tu semuanya
masih kuliah?

Pengemis : Tak arrrrrr....semuanya mengemis seperti pakcik....Dorang kata
duduk maengemis dekat universiti ni banyak skit incomnyer pasal
budak2 U nie pemurah! Lagi2 kalau dekat2 exam. Setakat dua tiga ratus sari
tu biasalah!

Saya: Cisss..Hampehhhhhh. .!!!!

_________________
Back to top Go down
View user profile
 
Bapa Pengemis, 3 Anak kat Universiti !!! IktibarrrrDikirim: 26 Apr 2008, 7:46 am
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» "Return of the Three Phantoms" - Sep. 13, 2008 in Honolulu
» WTTF/Buy 2007 &/or 2008 SP By The Letter Auto's
» Dead and Gone DVDRip (2008)
» Vintage Tom: Handsome Devil - Out Magazine 2008
» Looking for 2008-12 Ford Escape Rear Bumpah

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Melayu Malaysia Forum :: Santai Sekejap :: Lawak-
Jump to: