Melayu Malaysia Forum

.: Komuniti Melayu Malaysia Yang Lain Daripada Yang Lain :.
 
HomeHome  GalleryGallery  RegisterRegister  Log in  
December 2016
MonTueWedThuFriSatSun
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 
CalendarCalendar
Log in
Username:
Password:
Log in automatically: 
:: I forgot my password
Latest topics
» Hiv Hearbal Drug Therapy Canada
Thu Aug 04, 2011 7:59 am by Guest

» buy guaranteed facebook fans dp
Wed Aug 03, 2011 3:09 am by Guest

» When the first Whirlpool Duet album was released in December 2001 came as a surprise to the public
Tue Aug 02, 2011 8:09 am by Guest

» Medicines From Rainforest Plants
Mon Aug 01, 2011 3:40 am by Guest

» Memorial Family Medicine Bryan Tx
Thu Jul 28, 2011 10:53 pm by Guest

» Rahsia Awet Muda Para Wanita
Mon May 16, 2011 11:07 pm by ASBN

» TuneTalk Sumber Menjana Pendapatan Bulanan
Mon May 16, 2011 11:01 pm by ASBN

» email 2 money
Tue Nov 16, 2010 10:58 pm by coolerzzz

» email 2 money
Tue Nov 16, 2010 10:58 pm by coolerzzz

Who is online?
In total there is 1 user online :: 0 Registered, 0 Hidden and 1 Guest

None

Most users ever online was 16 on Mon Oct 05, 2009 9:14 pm
Navigation
 Portal
 Index
 Memberlist
 Profile
 FAQ
 Search
Search
 
 

Display results as :
 
Rechercher Advanced Search
Statistics
We have 57 registered users
The newest registered user is warrcleme

Our users have posted a total of 532 messages in 122 subjects
Poll
Advert
Adv

Share | 
 

 Mana Pak Lawak?

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
J0Jo
Administrator
Administrator


Male
Number of posts : 22
Location : Kuala Lumpur, Malaysia
Registration date : 2008-07-09

PostSubject: Mana Pak Lawak?   Fri Jul 11, 2008 7:06 pm

Mana Pak Lawak Kat Sini? rabbit rabbit rabbit rabbit rabbit rabbit rabbit rabbit
Back to top Go down
View user profile http://melayu-malaysia.netboarder.com
Hanz
V.I.P
V.I.P


Male
Number of posts : 47
Location : Kuala Lumpur
Registration date : 2008-07-12

PostSubject: Re: Mana Pak Lawak?   Wed Jul 16, 2008 10:15 am

alaaa...panggil nabil raja lawak r suh buat lawak kat sini jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor jocolor

_________________
Back to top Go down
View user profile http://melayu-malaysia.netboarder.com
d.diaries
Moderator
Moderator


Female
Number of posts : 63
Location : Petaling Jaya
Registration date : 2008-07-10

PostSubject: Re: Mana Pak Lawak?   Wed Jul 16, 2008 1:35 pm

saya bukan pak lawak...tapi nak share sikit jer....
kalau korang dah bace....anggapla ni siaran ulangan ye Very Happy Very Happy Very Happy

PART I

Che'gu Berahim sedang mengendali kelasnya dalam aktiviti sukan di padang
sekolah. Seperti biasa, Che'gu Berahim akan menyuruh muridČnya
melakukan regangan otot. Tiba di satu bahagian, dimana muridČ baring
dan
mengangkat kaki lalu menggerakkannya seperti sedang mengayuh basikal.
Che'gu Berahim asyik memerhati seorang muridnya yang pada mulanya
menggerakkan kakinya tibaČ memberhentikan kakinya. Lalu Che'gu Berahim
menyergah muridnya yang bernama Man Dol. "Woiiii Man, apa sebab kau
berhenti ni hah". "Oh Che'gu Berahim, basikal saya tengah turun bukit
Che'gu, sebab tu saya berhenti Takkan nak kayuh jugak.

PART II

Waktu sekolah telah tamat.sebelum keluar kelas, Che'gu Berahim telah
bertanya kpd muridČnya.
Che'gu : Siapa nak masuk/pergi syurga?

Semua murid mengangkat tangan kecuali Man Dol lalu Che'gu Berahim pun
bertanya, Che'gu : Man, kenapa awak tak nak pergi/masuk syurga?

Man : Mak saya kata lepas habis sekolah, terus balik rumah..jangan pergi
mana-mana.

PART III

Che'gu Berahim sedang mengajar Bahasa Melayu dalam kelas 1 Mawar...

Che'gu : Man, boleh kamu buat ayat dengan menggunakan perkataan
tepong?

Man : Itu senang saja cikgu.. ayatnya ialah.... emak sedang
membuat
kek didapur.

Che'gu : Mana tepungnya??
Man : Tepong kan kat dalam kek tu.... Che'gu nie tak sekolah ke
hape??

PART IV

Seperti biasa, Che'gu Berahim nie mengajar pelajar di Sekolah
Agama.Che'gu Berahim mengajar budak tahun satu.Pada hari tersebut,
beliau mengajar bab cara berwudhuk.
"Selepas mengajar, beliau (Che'gu) selalu meminta muridnya bertanyakan
soalan jika terdapat kemusykilan.

Che'gu : Ada sesiapa hendak bertanyakan soalan?

TibaČ seorang anak muridnye mengangkat tangan, nama murid tu adalah man
dol.

Man Dol: Ada Che'gu. saya ada satu kemusykilan. Boleh tak kita ambil
wudhuk dua kali?

Che'gu : Boleh, tapi kenapa sampai dua kali ambil wudhuk?

Man Dol: Saya ambil dua kali sebab kalau saya terkentut, wudhuk lagi
satu
tu boleh buat spare!

Che'gu : Allahhuakbarr!!!

PART V

Che'gu Berahim: Joe, cuba terangkan apakah tugas akar pokok pisang?

Joe : Untuk mencari makanan, che'gu
Che'gu Berahim: Bagus! Sekarang giliran Wati pulak. Apakah tugas batang
pokok pisang?

Wati : Untuk membawa makanan yang dicari akarnya, che'gu

Che'gu Berahim: Bagus! Sekarang giliran Man Dol pula. Apakah tugas daun
pisang?
Man Dol : untuk membungkus nasi lemak, che'gu...

Che'gu Berahim: uii... lagi bagus.... berdiri atas meja sampai habis
kelas..
Back to top Go down
View user profile
4R7UN4
Moderateur
Moderateur


Male
Number of posts : 31
Location : Kuala Lumpur, Malaysia
Registration date : 2008-07-19

PostSubject: Re: Mana Pak Lawak?   Sat Jul 19, 2008 12:46 pm

d.diaries wrote:
saya bukan pak lawak...tapi nak share sikit jer....
kalau korang dah bace....anggapla ni siaran ulangan ye Very Happy Very Happy Very Happy

PART I

Che'gu Berahim sedang mengendali kelasnya dalam aktiviti sukan di padang
sekolah. Seperti biasa, Che'gu Berahim akan menyuruh muridČnya
melakukan regangan otot. Tiba di satu bahagian, dimana muridČ baring
dan
mengangkat kaki lalu menggerakkannya seperti sedang mengayuh basikal.
Che'gu Berahim asyik memerhati seorang muridnya yang pada mulanya
menggerakkan kakinya tibaČ memberhentikan kakinya. Lalu Che'gu Berahim
menyergah muridnya yang bernama Man Dol. "Woiiii Man, apa sebab kau
berhenti ni hah". "Oh Che'gu Berahim, basikal saya tengah turun bukit
Che'gu, sebab tu saya berhenti Takkan nak kayuh jugak.

PART II

Waktu sekolah telah tamat.sebelum keluar kelas, Che'gu Berahim telah
bertanya kpd muridČnya.
Che'gu : Siapa nak masuk/pergi syurga?

Semua murid mengangkat tangan kecuali Man Dol lalu Che'gu Berahim pun
bertanya, Che'gu : Man, kenapa awak tak nak pergi/masuk syurga?

Man : Mak saya kata lepas habis sekolah, terus balik rumah..jangan pergi
mana-mana.

PART III

Che'gu Berahim sedang mengajar Bahasa Melayu dalam kelas 1 Mawar...

Che'gu : Man, boleh kamu buat ayat dengan menggunakan perkataan
tepong?

Man : Itu senang saja cikgu.. ayatnya ialah.... emak sedang
membuat
kek didapur.

Che'gu : Mana tepungnya??
Man : Tepong kan kat dalam kek tu.... Che'gu nie tak sekolah ke
hape??

PART IV

Seperti biasa, Che'gu Berahim nie mengajar pelajar di Sekolah
Agama.Che'gu Berahim mengajar budak tahun satu.Pada hari tersebut,
beliau mengajar bab cara berwudhuk.
"Selepas mengajar, beliau (Che'gu) selalu meminta muridnya bertanyakan
soalan jika terdapat kemusykilan.

Che'gu : Ada sesiapa hendak bertanyakan soalan?

TibaČ seorang anak muridnye mengangkat tangan, nama murid tu adalah man
dol.

Man Dol: Ada Che'gu. saya ada satu kemusykilan. Boleh tak kita ambil
wudhuk dua kali?

Che'gu : Boleh, tapi kenapa sampai dua kali ambil wudhuk?

Man Dol: Saya ambil dua kali sebab kalau saya terkentut, wudhuk lagi
satu
tu boleh buat spare!

Che'gu : Allahhuakbarr!!!

PART V

Che'gu Berahim: Joe, cuba terangkan apakah tugas akar pokok pisang?

Joe : Untuk mencari makanan, che'gu
Che'gu Berahim: Bagus! Sekarang giliran Wati pulak. Apakah tugas batang
pokok pisang?

Wati : Untuk membawa makanan yang dicari akarnya, che'gu

Che'gu Berahim: Bagus! Sekarang giliran Man Dol pula. Apakah tugas daun
pisang?
Man Dol : untuk membungkus nasi lemak, che'gu...

Che'gu Berahim: uii... lagi bagus.... berdiri atas meja sampai habis
kelas..

bley jd badut.. clown clown clown
jgn marah.. tongue tongue tongue
Back to top Go down
View user profile
d.diaries
Moderator
Moderator


Female
Number of posts : 63
Location : Petaling Jaya
Registration date : 2008-07-10

PostSubject: Re: Mana Pak Lawak?   Sat Dec 13, 2008 6:28 am

SAPE HEBAT
Man : Bapa aku hebat. Dia polis. Semua orang takut ngan dia
Ali : Eleh, bapa aku lagi terer. Kalau dia suruh orang tunduk, mesti orang tu tunduk.
Man : Wow! Bapa kau keja apa?
Ali : Tukang gunting rambut.

flower sunny flower

KELAS BI
Ayah : Apasal B.I kamu nie asyik dapat kosong jer...! Apasal hah?
Anak : Eh, ayah! Tu bukan kosong. Tadi cikgu adik dah kasi bintang banyak kat bebudak lain. Ada dapat 5 bintang la, 4 bintang la. Bila turn adik jer, bintang dah abis. Sebab tu cikgu bagi kat adik bulan.

flower sunny flower

SUDU
Doktor : Encik kena ambil 3 sudu ubat ni setiap hari.
Pesakit : Eh! tak boleh la doktor.
Doktor : Kenapa?
Pesakit : Rumah saya ada dua sudu jer.

flower sunny flower

MAYAT
Cikgu : Hasan,sambungkan 2 ayat ini menjadi satu. 'Ali menaiki basikal
ke sekolah. Ali ternampak mayat.'
Hasan : Ali ternampak mayat menaiki basikal ke sekolah.

flower sunny flower

TIRU
Cikgu : Encik,anak awak didapati meniru Ali dalam exam.
Bapa : Apa bukti awak?
Cikgu : Encik tengok soalan nombor 4 nie. Siapakah menemui Pulau Pinang? Seman tulis "Saya tak tahu"dan anak encik tulis "Kalau engkau tak tahu, aku lagi la tak tahu".

flower sunny flower

hehe..tang mayat tu yang paling klaka...pada dd la... lol! lol! lol!


Last edited by d.diaries on Sat Dec 13, 2008 6:34 am; edited 1 time in total
Back to top Go down
View user profile
d.diaries
Moderator
Moderator


Female
Number of posts : 63
Location : Petaling Jaya
Registration date : 2008-07-10

PostSubject: Re: Mana Pak Lawak?   Sat Dec 13, 2008 6:32 am

DOKTOR
Suatu petang datang seorang lelaki berumur ke kelinik ENT, kerana telinganya di masuki biji kacang hijau semasa dia membeli barang dapur di pasar.

Doktor : "Selamat petang..."
Pesakit : "Selamat petang Doktor!"
Doktor : " Ada masaalah apa ...?"
Pesakit : "Telinga saya dimasuki biji kacang hijau, Doktor..."
Doktor : "Biar saya periksa telinga anda!"

setelah diperiksa... .
Doktor : " Ada2 cara untuk mengeluarkan biji tersebut..."
Pesakit : "Apa caranya doktor?"
Doktor : "Pembedahan kecil kosnya 2 ribu ringgit dan pilihan kedua pula percuma..."
Pesakit : "Mahal sangat Doktor, kalau yang percuma bagaimana?"
Doktor : "Yang percuma kena sabar..."
Pesakit : "Baik, saya sabar, dan bagaimana caranya...?"
Doktor : "Anda sirami telinga anda 2 kali sehari dan nanti jika
sudah jadi tauge' anda tinggal tarik keluar."
Pesakit : "Huh


p/s
Mulai hari dengan senyuman, kerana senyuman adalah ubat dan juga sedekah. hehe...pagi2 lagi dd dah tersenyum sorang2...moga2 ianya turut menceriakan korang...

flower sunny flower sunny flower sunny flower sunny flower sunny flower sunny flower sunny flower sunny flower sunny flower sunny flower sunny flower sunny flowersunny flower sunny flowersunny flower
Back to top Go down
View user profile
Sponsored content




PostSubject: Re: Mana Pak Lawak?   Today at 10:23 am

Back to top Go down
 
Mana Pak Lawak?
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» 7-week Hiatus
» SBS Roothi Roothi Hai Rachana Mana Raha Vihaan!! - Sapne Suhane Ladakpan Ke - 14th Oct 2013

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
Melayu Malaysia Forum :: Santai Sekejap :: Lawak-
Jump to: